Til en hård 2-dages graduering i Roskilde blev der svedt, blødt og kæmpet til det sidste, da Sally Breer Clausen graduerede til 2. dan i Kyokushin Karate. Dermed blev hun den første 2. dan i Aabenraa Karate Klub nogensinde. Samme dag kunne klubben glæde sig over, at Carsten Christensen og Anders Thrane graduerede til 1. kyu.

Sally viste flotte teknikker og sand viljestyrke gennem 2 ekstreme dage med teori, teknikker, gennembrydninger, styrkeprøve og masser af blå mærker. Den sidste prøve var 20 kampe i træk uden pause med fuld kontakt. Ingen tid til at få luft, men mod en ny frisk modstander efter hver kamp. Sally kæmpede til, hun knapt kunne stå på benene, og kom ud på den anden side som 2. dan.

Se billeder fra gradueringen her